23948sdkhjf

Blåkläder bygger ut

I dagarna togs det första spadtaget för utbyggnaden av Blåkläders huvudkontor i Svenljunga, en investering som beräknas landa runt 100 miljoner kronor.

Vi tror starkt på framtiden och investerar vidare för att hålla en fortsatt hög tillväxttakt. Under de senaste 18-20 månaderna ser vi att vår affärsmodell, som till exempel inkluderar egen produktion, verkligen fungerar väl. Vi har trots omvärldsförändringar lyckats hålla en hög leveransförmåga, vilket är väldigt viktigt i vår bransch, och det har bidragit till nya affärer, säger Blåkläders vd Anders Carlsson.

Blåkläder har tillverkat och sålt arbetskläder i mer än 60 år. Inledningsvis handlade det om kläder för den svenska marknaden, men företaget har vuxit till en av Europas största tillverkare i sitt slag med en årlig produktion kring 4,5 miljoner klädesplagg och med representation även i Kanada, USA och Japan.

Det växande företaget har vid det här laget vuxit ur sitt huvudkontor i Svenljunga och investerar därför i en utbyggnad som när den står klar innebär att den automatiserade logistiklösningen Auto Store fördubblats, att lasthus och portar moderniserats samt samt ett tillskott av lagerkontor, mötesrum och omklädningsrum. Allt inryms i en byggnad med totalt 7 400 kvadratmeter golvyta (två plan på 3 700 kvadratmeter vardera).

Vi får möjlighet att ytterligare vässa våra interna processer för en optimal lagerstyrning och så klart skapar vi förutsättningar för expansion. Det blir nya uppdaterade kontor och mötesutrymmen för vår lagerpersonal, men även det som rör allt kring lager och logistik kommer att hålla en hög nivå rent tekniskt, säger Anders Carlsson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.331