23948sdkhjf

Volvo nobbar Bauma

Det blir inget Bauma nästa år för Volvo CE. Företaget väljer i stället en marknadsföringsstrategi som bygger på att tillsammans med återförsäljare öka fokuset på lokala evenemang för att bygga starkare och mer hållbara kundrelationer.

Vi lever i en föränderlig värld. Volvo CE konstaterar bland annat att kraven ökar på affärer ska kunna göras på ett mer hållbart sätt än tidigare för att minska miljöbelastningen. Det har lett fram till förändringar i kundernas beteende och behov, förändringar som skjutit fart under covid-19-pandemin.

Även om fysiska möten förblir mycket viktiga, börjar vi se betydande förändringar i hur våra kunder vill engagera sig med oss både digitalt och ansikte mot ansikte. Detta drivs både av tekniska möjligheter att göra affärer mer effektivt och det ökande behovet av att göra affärer mer hållbart, säger Carl Slotte, chef för Region Europa på Volvo CE.

Tanken är nu att fokusera på den egna målgruppen med en kombination av fysiska, digitala och blandade events. Bedömningen är att en sömlös integration i utvecklingen av digitala och traditionella marknadsföringskanaler ska ge mer flexibla och skräddarsydda erbjudanden, när och varhelst kunden väljer att interagera med företagets produkter och tjänster.

I den nya strategin finns inte plats för nästa års stora maskinbegivenhet i München – Bauma.

Trots vårt tillbakadragande från nästa års evenemang har vi inte uteslutit framtida deltagande på Bauma eller andra mässor. Vi kommer att fortsätta granska hur våra kunder vill interagera med oss och basera vår strategi på deras behov och krav, säger Carl Slotte.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079