23948sdkhjf

Hultafors växer inom arbetskläder

Dagens införlivning (1 mars) av Fristads, Kansas och Leijona ger Hultafors Group en urstark portfölj av varumärken inom segmentet personlig skyddsutrustning.

I dag (1 mars) kan Fristads, Kansas och Leijona införlivas i Hultafors Group sedan alla berörda konkurrensmyndigheter givit sitt klartecken. Sedan tidigare finns bland annat Snickers Workwear i organisationen, vilket ger företaget en stark ställning med avseende på professionella arbetskläder.

Det kombinerade bolaget har nu det starkaste erbjudandet inom personlig skyddsutrustning i Europa och Nordamerika. Tillsammans har vi tillgång till ledande expertis inom arbetskläder och vi kommer fortsatt att driva branschens utveckling med fokus på kundvärde, produktinnovation och hållbarhet, säger Camilla Monefeldt Kirstein, EVP Business Unit Workwear, på Hultafors Group.

Enligt företaget har de förvärvade varumärkena en betydande närvaro på sina respektive nyckelmarknader i Sverige, Danmark och Finland. Verksamhetenmed en sammanlagt årlig omsättning kring 1,2 miljarder kronor – kommer att drivas som en separat fristående enhet med egen säljkår under ledning av Fristads vd Anders Hülse.

– Fristads, Kansas och Leijona har en positiv utveckling. Vi har gjort betydande investeringar i produktsortiment, marknadsföring, IT, ERP och logistik/lagerhantering och kommer fortsatt att fokusera på vårt pågående förbättringsprogram. Med starkt stöd från vår nya långsiktiga ägare Latour är ambitionen att erbjuda en ännu bättre service till våra kunder, säger Anders Hülse.

Förvärvet är en del av Hultafors Groups strategi att växa och utveckla ledande varumärken inom segmentet personlig skyddsutrustning i Europa och Nordamerika.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078