23948sdkhjf

”Det här känns kanonbra”

Derome och Hydratec tar sig an ett av landets största infrastrukturprojekt.

Derome och Hydratec blir leverantörer när Implenia bygger nya Varbergstunneln.

– Vi är glada över att ha fått på plats avtalet med Derome och Hydratec. Med detta samarbete säkerställer vi att våra betongkonstruktioner håller tätt och att vi slipper inträngande vatten, säger John Lärke, blockchef betong på Implenia, i ett pressmeddelande.

– Det här känns kanonbra säger Peter Gustafsson, försäljningschef Derome Bygg & Industri i samma pressmeddelande.

Impleniaavtalet bygger på ett ramavtal som tecknades i fjol.

–  Avtalet stärker vår position på marknaden och när vi nu adderar Hydratecs långa erfarenhet av betongkomplement, infrastruktur och deras tekniska kompetens breddas vår verktygslåda ytterligare. Det känns riktigt bra att vi får detta förtroende av Implenia och att samarbetet fördjupas med ett projekt av denna omfattning.

Enligt Hydratec, som är specialiserat på tekniska lösningar och specialprodukter inom betong, armering och vattentätning, kan de två företagen erbjuda en helhetslösning där deras respektive kompetenser blir en styrka för våra kunder.

– Vi vet att Implenia sökte en komplett leverantör av produkter och tekniska lösningar och det känns riktigt bra att vi gemensamt tar oss an ett projekt av denna magnitud säger Peter White, säljansvarig på Hydratec i pressmeddelandet.

Tunneln är ett av landets största infrastrukturprojekt och enligt Derome kan avtalet ses i ljuset av en större satsning mot industri – och förnödenhetsmarknaden. 

Derome har till exempel nyligen förvärvat förvärvat industrihandelsbolaget BMS i Hässleholm och IMAB är sedan flera år tillbaka är en del av koncernen.

– Vi har en tydlig ambition att flytta fram våra positioner inom järn- och industrihandeln. Vi har en väl utbyggd logistikkedja och har tagit fram en rad olika tjänster med syfte att underlätta och effektivisera vardagen för våra kunder berättar Johan Winroth, vd på Derome Bygg & Industri, i pressmeddelandet.

Tunneln ska vara klar 2025.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.082