23948sdkhjf

Tetra Pak lanserar marknadsplats för Food & Beverage producenter

Tetra Pak lanserar den första virtuella marknaden för livsmedels- och dryckestillverkare. Lanseringen görs under World Economic Forum i Davos där Tetra Pak deltar och tillsammans med sin partner IT-företaget Mirakl, för att diskutera lanseringens inverkan på F&B-sektorn (Food & Beverage).

Tyskland är det första land som marknaden lanseras i under januari 2020, och utrullningen sker sedan successivt i utvalda länder i Europa och därefter globalt. Marknaden är den första fullskaliga virtuella marknadsplatsen för F&B-sektorn och kommer att innebära ökad tillgänglighet, utbud och snabbhet för kunder att göra inköp av produkter.

Marknadsplatsen kommer initialt att innehålla mer än 300 000 reservdelar och förbrukningsvaror från Tetra Pak och och ytterligare 200 000 produkter för underhåll, reparation och drift från utvalda partner, vilket ger kunderna tillgång till en stor mängd produkter.

Lanseringen utökar drastiskt vad Tetra Pak kan erbjuda sina kunder. Marknadsplatsen, tillgänglig 24/7 kommer att ha flera leverantörer som säljer produkter inom Kontroll&Säkerhet, Industriförnödenheter, Rengöringslösningar och andra viktiga områden för F&B-produktion. Antal och variation av produkter kommer att fortsätta växa i takt med att fler leverantörer ansluter sig till marknaden.

Klara Svedberg, VP, Part and Consumables på Tetra Pak kommenterar;
– Detta är en helt ny modell och sätt att göra affärer för vår bransch. För första gången har vi en digital F&B-marknadsplats i vår hand. Detta kommer att förändra vårt sätt att betjäna våra kunder genom att ansluta F&B-producenter till ledande partner världen över. Genom att förenkla och påskynda processer kommer den virtuella marknaden att göra inköp mer kostnadseffektivt via en one-stop-shop-lösning. Vi välkomnar våra kunder att dra full nytta av denna plattform och ser fram emot att höra vad de tycker.

Phillipe Corrot, VD för Mirakl säger:
– Marknadsplatser tar över e-handelsvärlden. Det handlar om att skapa en shoppingdestination där köpare kan få allt de behöver. F&B-branschen behöver en plattform som gör att den kan komma ikapp med andra sektorer, och kombinationen av Tetra Paks oöverträffade F&B-expertis och våra digitala lösningar gör att vi kan förbättra sättet F&B-producenter gör affärer.

Iris Schmeckthal, VD, LAT & SGF GmbH/Schmeckthal Group, en av leverantörerna på Tetra Paks marknadsplats säger:
– Marknadsplatsen kombinerar på ett utomordentlig sätt ett högkvalitativt företag med modern teknik. Schmeckthal valde att samarbeta med Tetra Pak i deras marknadsinitiativ eftersom det är en spännande möjlighet för oss att växa i nya områden.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08