23948sdkhjf

Sulapac i partnerskap med Quadpack

Sulapac väljer Quadpack, marknadsledande tillverkare av kosmetikförpackningar som sin "Preferred Global Cosmetics Packaging Partner". Partnerskapet innebär att Quadpack får förtursrätt till Sulapacs innovativa och nyskapande hållbara och formbara fiberbaserade material för kosmetikaförpackningar på världsbasis.

Sulapac har utvecklat ett material med samma namn som är biobaserat, fri från mikroplaster och kan formsprutas till burkar, lock, behållare och andra hårda förpackningar. Tillsammans med Quadpacks breda och inarbetade sortiment och långa produktionserfarenhet av just formsprutade förpackningar förutspår företagen att partnerskapet kommer att bli en "game changer" i att hjälpa varumärkesägare transformera från plastbaserade förpackningar till biobaserade hållbara materialalternativ.

Som ett resultat av partnerskapet lanserar Quadpack den nya Sulapac Nordic Collection våren 2020, som innehåller 15 ml, 30 ml och 50 ml burkar. Nya förpackningstyper förväntas också introduceras snart för att komplettera portföljen.

– Vi har fått tusentals förfrågningar från kosmetikkunder över hela världen om vår Nordic Collection och den sålde slut redan i augusti 2019. Samarbetet med Quadpack, en av de tio främsta europeiska leverantörerna av kosmetikförpackningar, säkerställer att vi mer effektivt nu kan betjäna en bredare kundbas, säger Sulapacs försäljningschef Ami Rubinstein.

Sulapac-materialet är biologiskt återvinningsbart och framställs främst av förnybara råvaror. Med sin patenterade materialinnovation som kombinerar premium look och känsla med hållbarhet har Sulapac vunnit många priser i skönhetsindustrin.

Att bli Sulapacs prioriterade partner för kosmetika är ytterligare ett steg i Quadpacks hållbara produktutvecklingsstrategi, menar Jeremy Garrard, chef för design och avancerad teknik och medgrundare av Quadpack.

– Förutom att placera Quadpack bland de mest innovativa och konkurrenskraftiga leverantörerna av kosmetikförpackningar världen över, innebär partnerskapet att varumärken inom skönhetsprodukter kommer att ha tillgång till verkligt hållbara förpackningslösningar, med det bästa mikroplastfria, biologiskt nedbrytbara materialet som för närvarande finns på marknaden, säger Jeremy Garrard.

Partnerskapet säkerställer att både Sulapacs befintliga och nya kunder kommer att få mer service och support, med tillgång till ett bredare sortiment av innovativa produkter, ett större produktionsomfång och en bredare kapacitet för anpassning i skönhetsförpackningar som tillhandahålls av Quadpack.

– Samarbete med Quadpack stöder vår strategiska önskan att bli det främsta hållbara materialet som ersätter plast och stödjer föregångare att lansera det nya mikroplastfria materialet till kunderna, säger Rubinstein.

– Avtalet överensstämmer med Quadpacks produktutvecklingsstrategi, som är inriktad på återvinning, utbyte, återanvändning och minskning av förpackningar. Det är ett tydligt exempel på hur vi kan uppnå hållbar innovation genom samarbete till förmån för en bättre värld, avslutar Garrard.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078