23948sdkhjf

Butiken ökade vegoförsäljningen med 500 procent

Hemköp sålde allt mer vegetariskt under 2017.

Vegoboomen såg inte ut att avta under förra året, i princip hela dagligvarubranschen såg en ökad försäljning av vegetariska varor, och Hemköp var inget undantag.

Under 2017 ökade försäljningen med 23 procent för hela kedjan där den största försäljningen inte oväntat skedde i storstäderna. Hemköp Hornstull på Södermalm i Stockholm sålde mest, följt av butiken i Skarpnäck.

Men den största ökningen står Hemköp i Hässelby Strand för som från 2016 till 2017 ökade sin försäljningen med hela 500 procent.

– Vi har det senaste året gjort en rejäl satsning på vegetarisk mat och placerat varorna på bästa plats i butiken, det har helt klart gett effekt. Vi har i hög grad medvetna kunder och när vi nyöppnade butiken inför 2016 var det en av de mest efterfrågade förändringarna, att vi tydligare skulle lyfta vegetariska varor, säger Tomas Lindborg, handlare på Hemköp i Hässelby Strand i ett pressmeddelande.

Hemköp lanserade även 100 nya varor under året som gick och planerna är att ta in ännu fler under 2018.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.081