23948sdkhjf

Nu kan Hemfrids kunder få hjälp med datorn

Hemfrid breddar sitt tjänsteutbudet och erbjuder, i samarbete med företaget TechBuddy, sina kunder hjälp med IT-tjänster i hemmet. Sedan den första augusti 2016 ingår IT-tjänster i rut-avdraget.

Hemfrids vd Maria Andersson säger i ett pressmeddelande att det vara enormt frustrerande för den som inte är tekniskt kunnig när nätverket krånglar, något nytt ska installeras eller datorn har låst sig. 

– Vi vill hjälpa våra kunder att lösa de tekniska problemen hemma och göra den digitala vardagen ännu enklare, fortsätter hon.

TechBuddy startades 2016 med affärsidén att erbjuda teknisk support direkt i hemmet. Via en app kan kunder beställa hjälp med personlig rådgivning, installation och service.

Företaget har utvecklat en plattform till vilken frilansande TechBuddies kan ansluta sig och ta uppdrag. Idag är över 500 Buddies kopplade till plattformen. En viktig del i affärsidén är också att guida kunderna att göra smartare val och välja hållbara produkter som är schysst producerade.

I takt med att hemmen digitaliseras alltmer förväntas efterfrågan växa starkt de kommande åren. Under 2017 ökade användandet av IT-tjänster med nästan 500 procent enligt statistik från Skatteverket. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.119